شرط پيروزي ملتها


 





 
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
هر جا ملتها دست به دست هم بدهند، حضور داشته باشند، اين حضور را ادامه بدهند و با سختيهايش بسازند، ممکن نيست قدرتهاي بين المللي - امريکا و امثال امريکا - بتوانند آن کاري را که مي خواهند، در مقابل اينها انجام بدهند . ملتها پيروزند . اين، يک واقعيت است. ايستادگي، مقاومت، حضور و وحدت، از شرايطش است.
امروز، شما در دنيا مي بينيد که به تدريج در مناطقي از عالم، همين تجربه ي ايران تکرار مي شود و براي همين است که امام بزرگوار ما، به طور قاطع مي گفت که دشمن قادر نيست اين ملت را تا وقتي ايستاده و متحد است، شکست بدهد و فرمودند: «امريکا در مقابل ملت ايران، هيچ غلطي نمي تواند بکند». ما هم همان حرف را تکرار مي کنيم . اين ، اعتقاد ملت ايران و مسؤولان و دست اندرکاران نظام جمهوري اسلامي است .

راز قضيه، همين حضور و اراده و وحدت مردم است و اين، ملت ايران را تا امروز بر دشمنانش پيروز و غالب کرده است. خدا را شکر مي کنيم که ما در طول اين مدت، حتي در يک صحنه شکست نخورديم و دشمنان ما شکست خوردند. آنان از هر راهي که وارد شدند، شکست خوردند. از راه جنگ نظامي وارد شدند، شکست خوردند و نتوانستند ملت ايران و اين نظام را وادار به عقب نشيني کنند. اين، شکست نيست؟ تمام قدرتها دست به دست هم بدهند، نتوانند يک ملت را از آن جايي که هست، يک قدم عقب بنشانند، شکست آنهاست. در زمينه ي سياسي شکست خوردند، در زمينه ي اقتصادي هم شکست خوردند و بيشتر هم خواهند خورد .
منبع: حديث ولايت، جلد چهارم، ص 155-154.